Meditasyon

Dünya, düşünce, duygu ve isteklerimizin yankısıdır. Karışık duygu ve düşünceler dünyayı gözümüzde daha karışık bir hale getirebiliyor. Ancak iç ahengimizi bulunca dünyadaki ahengi görebileceğiz. Aklımız karışık, duygularımız karmaşık, vücudumuz toksinlerle tıkanık olunca dünyaya gösterebileceğimiz ve etrafımızdaki insanlara esin kaynağı verebileceğimiz kalıcı iç ahenge kavuşamayız.

Her birimiz dünyayı değiştirmek durumunda değiliz, ancak her birimiz kendi dünyamızın bir kısmını oluşturan kendimizi değiştirebiliriz. Kendimizi mükemmelleştirirken, dünyayı da mükemmel hale getirebiliriz. Ahenksizliği sınırlayarak huzur ve ahenge besin kaynağı sağlıyoruz. Bu da dünyamıza bulunabildiğimiz en büyük katkıdır.

Tarihte gerçeği arayanların ayrı ayrı dönemlerde yaşamın anlamına derinliğine ulaşma denemelerinde açlık perhizi tuttuğu ve çeşitli diğer prosedürlere tabi olduğuna dair birçok örnek vardır. Böylece fiziksel engelleri aşabilen insan, daha yüksek amaçlara yöneliyor ve kendi gizli ve derin sırlarını ve yeteneklerini açığa çıkarabiliyor.

Bedenimiz, fiziksel, zihinsel, psikolojik ve ruhsal alanları bir araya getiren daha kapsamlı ve derin gerçeğin dış ifadesi, aracıdır. Kendi kendini tanıma ve ruhsal yenileme amacı ile Gençleşme Programı’na katılmaya karar verenlerin gençleştirme programlarına meditasyon işlemlerini de eklemeleri iyi olacak. Derin soluma, konsantrasyon ve vizüalizasyon unsurlarını içeren kolayca yapılabilen bir meditasyon işlemini dikkatinize sunuyoruz:

  1. Her gün, genellikle sabahleyin günlük işlere başlamadan önce 10 dakika ayırmanız gerekir.
  2. İyi hissettiğiniz, kendi başına kalabildiğiniz, sizi kimsenin rahatsız etmeyeceği bir yer seçiniz. Bu yer, odanızın huzurlu bir köşesi de olabilir. Yeri sevdiğiniz çiçeklerle dolu bir vazo, rahatlatıcı ve huzurlu müzik, güzel kokulu mum veya tütsü ile dilediğiniz gibi süsleyebilirisiniz. Hava güzel ise ve doğayı tercih ederseniz, açık havada uygun bir yer bulabilirsiniz.
  3. Bir sandalyeye veya yere konulan bir yastığa rahatça oturun. Bel kemiğiniz, boynunuz ve başınız düz çizgi oluşturacak şekilde sırtınızı düz tutun.
  4. Gözlerinizi kapatın ve bütün dikkatinizi soluma sürecine odaklaştırın.
    Burnunuzun önünde bir ip olduğunu hayal edin, solumanızı o kadar derin ve huzurlu alın ki, o ip kımıldamasın.
  5. Düşüncelerinizi odaklaştırmak için, sessizlikte beşe kadar yavaşça sayarak nefes alıp, ikiye kadar sayarak nefesini tutun, yine beşe kadar yavaşça sayarak nefes verin. Hafifçe solumanız gerek, aşırı çaba harcamayın. Düzenli nefes alıp verin. Dünyada nefes almak ve saymaktan başka bir şey olmadığını hissedin. Şu anda önemli olan tek şey budur. Bunu kabul edin. Bütün diğer düşünce, niyet ve istekleri aklınızdan çıkarın.
  6. Sayma işlemini birkaç kez yaptıktan sonra hava değil, derin huzur ve sükuneti içinize aldığınızı hayal edin. Huzurun, gönlünüzün dibine kadar ulaştıktan sonra yavaşça dışarıya çıkarak bütün bedeninize ve etrafınızdaki ortama yayıldığını hissedin.
  7. Aynı şekilde enerji, kuvvet, ışık, sevinç, sevgi veya şu anda muhtaç olduğunuz niteliği içinize aldığınızı tasavvur edebilirisiniz. Gençleşme Programı süresince temizliği içinize aldığınızı hayal etmeniz iyi olacaktır. Temizliği içeri alıp, bedeninizi ve etrafınızı doldurduğunu izleyin. Nefes verirken ise bütün toksin ve kirliliklerin vücudunuzdan çıktığını, bunların yerine enerji, coşku ve sevincin yer aldığını hissedin.
  8. Yaklaşık on dakika sonra bu işleme son verip günlük işlerinize geri dönebilirisiniz.


Bu basit günlük işlem ile yüce iç denge ve kendinize güven kazanabilir, arınma sürecini hızlandırabilir ve programı tamamlama kararlılığınızı kuvvetlendirebilirsiniz.